I 2014 er det næringslivsstoffet, kultur og byutvikling som har preget avisa. I tillegg har vi også lagt vekt på å få med barn og unge gjennom en serie om alle barneskolene i kommunen. Dette stoffet laget skoleelevene selv. Noen av skolene fikk også besøk fra avisa i forkant av reportasjene som skulle lages.
Steinkjer-Avisa skal drives forretningsmessig sunt og ha lønnsomhet uavhengig av pressestøtten.
Steinkjer-Avisa hadde i 2014 en målsetting om å fortsette opplagsøkningen fra de siste 7-8 årene. Dette lyktes vi med, og vi nærmer oss 5.000 i opplag. Vi har også lagt mye krefter i å være synlige, og ved å delta på store arrangementer som Steinkjermartnan og Det store Kaffeslabberaset. Det har vi gjort ved å arrangere konserter med regionale og nasjonale artister. Blant de som har vært med på dette er blues-duoen Jolly Jumper og Big Moe, Buicken (Tom Stalsberg, Lars Saabye Christensen, Knut Reiersrud og Stian Carstensen), Bad Influence m. fl. Konsertene har bidratt til å gi folk det vi i avisa kaller «...den gode Steinkjer-følelsen).
Steinkjer-Avisas presentasjon av seg selv under Steinkjermartnan, som har nærmere 100.000 besøkende, ble kåret til årets beste.
Steinkjer-Avisa skal også være et attraktivt annonseorgan for lokalt næringsliv og beslutningstakere.
Vi ønsker også å være nært våre lesere – og dessuten følge utviklingen i kommunen på en engasjert og kritisk måte.
Samtidig legger vi også stor vekt på det historiske stoffet, for å gi ikke minst de unge leserne et innblikk i utviklingen av byen og kommunen.
Nærhet og identitet er viktig for oss, og vi ønsker at leserne skal ha en god opplevelse nå de leser Steinkjer-Avisa.
