Agent RRR og jakten på den forsvunne populariteten

I 2012 kom Klaus Joachim Sonstad og Gisle Normann Melhus til Adresseavisen med en ide: De ville lage en tegnet og morsom spionserie om knivingen mellom bergensere og trøndere. Plottet: Bergenserne liker ikke at trøndere er mer populære, og sender sin hemmelige Agent RRR til Trøndelag for å finne ut hvorfor det er slik.

Da ideen kom opp, så Adresseavisen muligheten til å bli med og skape en «snakkis». Vi ville bli lagt merke til i hele Norge ved å skape et nyskapende og spennende produkt med utgangspunkt i et regionalt mediehus og lokalt produksjonsmiljø. For Adresseavisen, som primært er et nyhetsrettet mediehus, er lokal humor også viktig å vise frem og være en del av.

I serien dukker det opp parodier på en rekke personer, som Petter Northug, Anne B. Ragde, Terje Tysland, Åge Aleksandersen, Nils Arne Eggen og Hermann Friele.

Vi fikk også med en rekke lokale sponsorer, som gikk inn med støtte til prosjektet, slik at det ble finansiert. Også midt-norsk filmmiljø gikk aktivt inn i arbeidet.

Hele 100 000 ganger ble episodene vist høsten 2014, og fortsatt er det nye seere som dykker inn i det helsprø spion-universet!

 

Vi laget også egne sosiale sider for serien

Facebook: Agent RRR-side:Flere poster daglig, ukedager og helger i hele periode

Instagram – Agent RRR-side: Flere poster daglig, ukedager og helger

Egen Twitter – Agent-konto

Alle episodene kan du se her

Atle Bersvendsen, redaktør for nett og mobil i Adresseavisen

 

Legg til i min rapport